پیشکسوت و رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی گفت: تصویب آییننامه حمایت از پیشکسوتان علاوه بر اینکه نشان میدهد فدراسیون قایقرانی ایران در مسیر توسعه حرکت میکند، دلخوشی پیشکسوتان و اهالی قایقرانی را در پی خواهد داشت.
علی قلمسیاه رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی ایران در گفتوگو با روابط عمومی قایقرانی بیان کرد: جهان بر اساس یک نظم خاص رو به توسعه و پیشرفت است و خوشبختانه فدراسیونهای ایران از جمله فدراسیون قایقرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند و جزو فدراسیونهاییاست که نظم و هدف خاصی را در جهت پایداری و پیشرفت رشته مدالآور قایقرانی دنبال میکند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در راس مدیریت حال حاضر فدراسیون قایقرانی ایران عزیزانی همچون دکتر سهرابیان ریاست فدراسیون و دکتر صابونچی دبیرکل فدراسیون هستند که از لحاظ تجربه ورزشی و مدیریتی و علم و عمل ورزشی جزو بهترین های جامعه ورزشی هستند چون مدیرانی که مدرک دانشگاهی مربوط به حیطهی ورزش و مدیریت ورزشی دارند و در کنار آن سابقه ورزشکاری، مربیگری و مدیریت در ردههای مختلف داشتهاند، قطعاً درک درست و قابل قبولی از ورزش و ورزشکار دارند و راه و روش صحیح موفقیت در حیطهی ورزشی را خوب بلد هستند.
قلمسیاه با اشاره به افتخارات قایقرانان در زمان ریاست خود اظهار کرد: بنده جزو اولین قایقرانان و کاپیتان تیم ملی ایران در رشته قایقرانی بودم و بعد از انقلاب تمام سعی و تلاشم برای گسترش این رشته زیبا و مدال آور بود که در آن سالها قایقرانی با رشتههای شنا و شیرجه به اسم فدراسیون ورزشهای آبی و بعدها به اسم فدراسیون قایقرانی بهصورت مستقل شروع به فعالیت کرد. بنده با افتخار ۲۶ سال در فدراسیون قایقرانی مسئولیت داشتم و همه توانم رشد و توسعه قایقرانی بود.
دبیرکل سابق کنفدراسیون کانوئینگ آسیا در رابطه با مسئولیتهای بینالمللی خود در قایقرانی گفت: همزمان به عنوان نائب رئیس فدراسیون جهانی و چهار دوره به عنوان دبیرکل آسیا منصوب شدم و سمت افتخاری دبیرکل مادامالعمر قایقرانی آسیا را دارم که کنفدراسیون کانوئینگ آسیا از طریق کمیته ملی المپیک ایران مدرک این سمت را برای من ارسال کردند که البته باعث افتخارم بود که این مهم برای ایران از طریق من رقم خورد.
رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی ایران در مورد تصویب آییننامه حمایت از پیشکسوتان قایقرانی اظهار کرد: پیشکسوتان جزو سرمایههای مهم هر ورزش محسوب میشود و حمایت کردن از این عزیزان امری واجب و ضروری است. اقدام بسیار بسیار ارزشمندی توسط فدراسیون قایقرانی ایران با مدیریت دکتر سهرابیان و نگاه هیات رئیسه محترم انجام شد که حتما علاوه بر دید وسیع مسئولین فدراسیون، دلخوشی و سعادتمندی پیشکسوتان و اهالی قایقرانی را در پی خواهد داشت. امیدوارم این نهضت پابرجا باقی بماند و از فدراسیون قایقرانی برای این فکر اندیشمندانه و ارزشمند تشکر میکنم.
قلمسیاه در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هر روز شاهد موفقیت و توسعه هرچه بیشتر قایقرانی ایران باشیم و همواره شاهد آوازهی افتخارات ورزشکاران فدراسیون قایقرانی و به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان در آوردگاههای آسیایی و جهانی باشیم.

