صفحه اصلي|نقشه سايت
چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦اخبار
آخرين اخبار:
جستجو
آمار بازدید کنندگان
بازدیدکنندگان این صفحه: 3527
بازدید کنندگان امروز: 1675
کل بازدیدکنندگان: 11102557
بازدیدکنندگان آنلاین: 4
زمان بارگزاری صفحه: 0/0781 ثانيه
ساعت

اتوماسیون اداری 

 
 
 
 
تمرینات خودزاد

تمرینات اوتوژنیک که معادل آن در زبان فارسی تمرینات خودزاد می باشد ابتدا در سال 1932 توسط روانپزشک آلمانی (یوهان هنریش شالتز) مطرح گردید که در هر زمان در طول روز می تواند انجام شود و حدود 20 دقیقه طول می کشد. اثر این تمرینات بربهبود ناهنجاریهای ناشی از استرسو ایجاد آرامش ذهنی و عملکرد عصبی اثبات گردیده و اکنون سالهاست که در عرصه ورزش به منظور افزایش کارایی در زمان تمرینات وکنترل کامل بر افکار به خصوص در فصل مسابقات توسط ورزشکاران انجام می شود.
متن این تمرینات به گونه ایست که از زبان شخص انجام دهنده و جهت تأثیر بهتر به زبان عامیانه نوشته شده است! به همراه فایل متنییک فایل صوتی وجود دارد که شخص می تواند آنرا از یک MP3 Player برای خود پخش نماید و بعد از چند بار که به خاطر سپرده شد بدون پخش فایل صوتی آنرا دنبال کند.می توانید برای پر کردن فضاهای خالی از اصوات طبیعی مانند صدای امواج دریا و باد و غیره استفاده کنید. این تمرینات در فصل زمستان هفته ای یک بار و در فصل مسابقات هفته ای دو یا سه بار انجام می شود و هرگاه مربی احساس کند که افکار ورزشکار بر اثر فشار تمرینات یا هر علتی دیگری بهم ریخته است این تمرین را پیشنهاد می کند. در حال حاضر این تمرینات در تیم ملی قایقرانی ایران به طور مکرر انجام می شود.


عرفان کرمی، مربی آنالیزور تیم ملی آبهای آرام


ekarami@gmail.com

 

   دانلود : Autogenic Training Persian.pdf           حجم فایل 218 KB